PhotoNet - Online Fotós Magazin


A Photonet online fotós magazin megújult oldalaival és friss tartalommal várja olvasóit. 

Az új oldal elérhető: Photonet Magazin


 
Web Photonet

Fotós Eseménynaptár - kiállítások, tárlatok, börzék

Fotóstáskákról bövebben


PhotoNet Magazin

PhotoNet Magazin - érdekes cikkek, bemutatkozó írások, tippek a fotózással kapcsolatban.

Szárnyalnak az eladások a digitális fényképezőgépek piacán

Budapest, 2007. április 2.

Az IDC adatai szerint csökkenő árak mellett szárnyalnak az eladások a digitális fényképezőgépek kelet-közép-európai piacán. Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék.

Az IDC nemrég közzétett adatai szerint a térségben tavaly eladott digitális fényképezőgépek száma közel 23 százalékos emelkedéssel megközelítette a 7 millió darabot, és az idén is stabil növekedés várható. A technológiai fejlődés és a verseny az árakat ezzel szemben minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, így a gyári árbevétel mintegy 4 százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.

"A zuhanó árak mind a piaci árbevételt, mind pedig a technológia terjedését jelentős mértében befolyásolták a régió egész területén" – mutatott rá Nyikolaj Grigorov, az IDC CEMA vezető elemzője. "Az alsó három árkategóriában tavaly több mint duplájára nőtt az eladott darabszám, és ezzel párhuzamosan az 5 MP felbontású eszközök helyett a 6 megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára."

Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg az eladott digitális fényképezőgépek száma 18 százalékos emelkedéssel túllépte a 300 ezret, az USA dollárban számított árbevétel gyakorlatilag változatlanul 63,4 millió dolláros szinten stagnált.

Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő (Olympus, Kodak, Canon) eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest, ami azt mutatja, hogy a cégek jócskán tudnak még javítani pozíciójukon az idén.

"A kormány pénzügyi gondjai és ennek politikai következményei erőteljes negatív hatást gyakoroltak a fogyasztói bizalomra és ezen keresztül a digitális fényképezőgépek értékesítésére 2006-ban" – mutatott rá Bacskó Gergely, az IDC Magyarország elemzője. "E tényezők hiányában sokkal gyorsabban nőttek volna hazánkban a fényképezőgép-eladások. A dolgok jelenlegi állása szerint sajnos 2007-ben is hasonló tényezők fogják alakítani a piacot."

A digitális fényképezőgépek kelet-közép-európai piacáról készített negyedéves jelentésében az IDC alrégió és ország szerint közöl naprakész negyedéves adatokat, majd pedig árkategória, zoom, értékesítési csatorna, típus és felbontás alapján tovább bontja az egyes országok számait. Az így kapott részletes adatokból a jövőbeni dizájnt meghatározó technológiák és a szállítói stratégiák mellett a szállítások dinamikájára is fény derül. A jelentésben közölt adatok értékes segítséget nyújtanak a szállítóknak a lehetőségek azonosítása, termékeik és márkáik pozicionálása, valamint a várható piaci változásokra történő felkészülés terén.

[ Korábbi írások az PhotoNet Magazinban ]

A Photonet online fotós magazin megújult oldalaival és friss tartalommal várja olvasóit.
Az új oldal elérhető: Photonet Magazin

copyright © 2000-10, Photonet, minden jog fenntartva
powered by icon.design :: internet solutions

Digitális fotózás - az új tehnológia fejlödése egyre több újdonságot hoz a fotózásba.